Nasza szkoła w tym roku szkolnym weszła do ogólnopolskiego programu Szkoła Myślenia Pozytywnego, jest to kompleksowy program wspierania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Program skierowany jest do placówek edukacyjno-wychowawczych z terenu całej Polski. Autorski program certyfikacyjny stworzony i realizowany od 2016 przez Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej”. Do tej pory w programie wzięło udział 2200 placówek z całej Polski. Koordynatorem programu w naszej szkole jest psycholog szkolny Marta Wojtanowicz- Konior. Głównym celem Programu jest promocja i profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz nauka jak dbać o dobrostan psychiczny, co na niego wpływa i jak on wpływa na nasze funkcjonowanie. Szkoła Myślenia Pozytywnego to roczna przygoda pełna wrażeń, empatii, zrozumienia i pracy nad otwartością, holistycznym dbaniem o zdrowie, o siebie i otoczenie. W czasie trwania Programu, wspólnie przechodzimy przez różnorodne aspekty wpływające na zdrowie psychiczne zarówno dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych z ich otoczenia. W ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego placówki uczestniczą w szkoleniach, warsztatach, programach dedykowanych, samodzielnie realizują co miesiąc szereg wyzwań angażując w to całe społeczności szkolne.
Tematem przewodnim we wrześniu było: Środowisko fizyczne szkoły, a zdrowie psychiczne. Omawiane było jak można poprawić fizyczne otoczenie placówki, aby wspierało pozytywny rozwój, świadomą kontrolę emocji i zdrowe relacje. Pamiętajmy, że każdy aspekt środowiska fizycznego ma znaczenie. W klasach siódmej oraz piątej zostały przeprowadzone zajęcia na temat przestrzeni szkolnej na których zostały stowarzyszone Metaforyczne mapy przestrzeni szkolnej z uwzględnieniem miejsc do wyciszenia, miejsc sprzyjającym spotkaniom itp. W klasie I wychowawca przeprowadził zajęcia na temat Moja wymarzona szkoła, na których uczniowie m.in stworzyli piękne prace rysunkowe zwracając uwagę na elementy sprzyjające dobremu samopoczuciu w szkole. Klasa druga wzięła udział w konkursie na projekt wymarzonego szkolnego placu zabaw. Przepiękne prace plastyczne są cenną sugestią i pomysłem na stworzenie w przyszłości takiego placu zabaw.
Zrealizowane były również krótkie wyzwania 5 minutowe w klasach 0,I,II,III, IV,V,VI – Gra w ciszę jako element treningu uważności, znany jako mindfulness. Krótkie treningi uważności mają szeroki wpływ na rożne aspekty życia człowieka, obejmują sferę psychiczną, emocjonalną i fizyczną. Wykonując z dziećmi codzienne kilkuminutowe ćwiczenia uważności, budujemy w nich formę rutyny, która na pewno będzie zauważalna w kontekście poprawy koncentracji uwagi, czasu skupienia, zrozumienia poleceń oraz wyciszenia i samoświadomości. W ramach tworzenia sprzyjającej przestrzeni zostały zakupione kolorowe pufy – siedziska na korytarz szkolny.